..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..


..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..

حاملگی، زایمان، جنین، دوران بارداری و پَـــ نَ پَـــ"> ..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..


..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..

" /> ..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..


..:: بزرگترین مرجع کد آهنگ ::..

">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
حاملگی، زایمان، جنین، دوران بارداری و پَـــ نَ پَـــ
 
 
آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه] 
»» ایدز، حاملگی و زایمان

ایدز، حاملگی و زایمان

جامعه پزشکی بزرگترین پیروزی خود را در نیم قرن اخیر، ریشه کنی آبله و فاجعه آمیزترین شکست خود را بروز بیماری ایدز می داند. ایدز یکی از بیماریهای ویروسی واگیردار است. عامل مولد بیماری ایدز ویروسی است به قطر تقریبی 1000 آنگستروم که از راه اتصال به گیرنده های موجود در سطح لنفوسیت های نوع T و ورود به داخل سیتوپلاسم سلول سبب ایجاد آلودگی در میزبان می شود و گاه تا سالها بدون فعالیت و خاموش باقی مانده سپس تکثیر می شود و با حمله به سایر سلولها، سبب نابودی سلولهای ایمنی می شود.

ایدز از سه راه اصلی انتقال می یابد

1) انتقال جنسی که نتیجه آمیزش جنسی با فرد آلوده است که 79/6 درصد موارد جهانی را تشکیل می دهد..
2) انتقال خونی که حدود 12/1 درصد آن به استفاده مشترک از سرنگ و سر سوزن آلوده در معتادان تزریقی، حدود 3 درصد به تزریق خون و فرآورده های خونی آلوده و حدود 0/3 - 0/1 درصد نیز به فرورفتن ابزار نوک تیز و نافذ در پوست مربوط می شود.
3) انتقال از مادر به کودک و در مادران آلوده به ویروسی، انتقال بیماری به جنین یا نوزاد از طریق جفت و عبور از کانال زایمانی و هم چنین استفاده از شیر مادر آلوده صورت می گیرد. حدود 5 درصد موارد در جهان از این راه آلوده می شوند. انتقال داخل رحمی سبب افزایش خطر کم وزنی، زایمان زودرس و کوچکی نوزاد نسبت به سن حاملگی می شود. بررسیها نشان می دهد که 35 درصد انتقال عفونت در بارداری و به خصوص در ماه های آخر 65 درصد در حین زایمان صورت می گیرد. حدود 30 درصد شیرخوارانی که در دوران بارداری دچار عفونت می شوند در طی سال اول به ایدز مبتلا می شوند. نوزادان Preterm شانس بیشتری برای کسب HIV درحین زایمان دارند به ویژه اگر پارگی طولانی مدت پرده ها نیز وجود داشته باشد.
میزان انتقال عمودی ممکن است از طریق درمان با Zidovidine در طی حاملگی کاهش یابد. هیچ
مدرکی درست نیست که این درمان خطر جدی در جنین دارد اما احتمال ایجاد عوارض جانبی دراز مدت روی شیرخواران هنوز رد نشده است سایر اقدامات جهت پیشگیری از انتقال عمودی حین زایمان عبارتند از:
الف) اجتناب از قرار دادن الکترود روی سر جنین به منظور مانیتورینگ داخلی
ب) در صورت امکان خودداری از پاره کردن مصنوعی کیسه آمینوتیک و اپی زیوتومی
ج) آسپیراسیون روتین نوزاد

انتقال در دوران پس از زایمان:

در کشورهای پیشرفته که مرگ و میر وابسته به تغذیه نوزادان با شیر خشک تا حد زیادی پایین است، شاید بتوان به زنان HIV مثبت توصیه کرد که به نوزادان خود شیر ندهند، اما در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، این توصیه برای تمام زنان HIV مثبت مناسب نیست زیرا بسیاری از زنان هزینه خرید شیر خشک را ندارند.

عوارض مادری HIV / ایدز در دوران پس از زایمان:

در مادران مبتلا به عفونت HIV، شیوع سسپیس بعد از زایمان، ضایعات بزرگ کوندیلوما آکومی ناتا افزایش می یابد. زنان مبتلا به ایدز ممکن است دچار مشکلات روانی خاصی شوند که تشخیص افتراقی آن از سایکوز بعد زایمان یا عوارض مغزی ناشی از HIV مشکل است. زنان مبتلا بهHIV می توانند خطر انتقال HIV به فرزندانشان را از طریق راههای زیر بکاهند.
- مصرف داروهای ضد رتروویروس در زمان حاملگی (به جز 4- 3 ماه اول حاملگی).
- مصرف داروهای ضد رتروویروسی در هنگام زایمان و انتخاب زایمان سزارین
- درمان کوتاه مدت نوزاد متولد شده با داروهای ضد رتروویروسی
- عدم تغذیه با شیر مادر مبتلا به HIV
چنانچه یک زن آلوده به ویروس HIV باردار شود، 35 درصد احتمال انتقال ویروس به نوزاد و آلوده شدن کودک وجود دارد. هر ساله بیش از 700000 کودک از طریق والدین خود به ویروس، آلوده می شوند.

آزمایش ویروس ایدز در نوزادان:

بطور کلی زمانی که نوزاد متولد می شود پادتن های موجود در خون مادر مدتی در خون نوزاد باقی می ماند و تا 18 ماهگی خون کودک حاوی آنتی بادیهای HIV است سپس تا 18 ماهگی تشخیص ایدز در نوزادان امکان پذیر نیست.

مادر مبتلا بهHIV چگونه باید تصمیم گیری کند؟

توصیه شده است که مادران، نوزادان خود را فقط برای مدت شش ماه شیر دهند. (در کشورهای درحال توسعه) نوزادانی که به مدت شش ماه از مادر آلوده تغذیه می شوند، تنها به میزان یک سوم اطفالی که به مدت دو سال تغذیه می شوند در معرض خطر آلوده شدن به ویروس HIV قرار دارند. در طی این شش ماه نیز توصیه شده است که مادران تنها به سه ماه اول اعتماد کنند.
تشخیص، به منظور تشخیص آلودگی به ویروس ایدز، روش رایج بررسی وجود پادتن های ضد ویروسی در خون است که متأسفانه پیدایش آنها بین 12- 2 هفته (گاه تا 16 ماه) طول می کشد. در این فاصله می توان از روشهای اختصاصی تر برای جست و جوی آنتی ژن ویروسی یا حتی کشت آن استفاده کرد. در سازمان انتقال خون ایران، خونها و فرآورده های خونی با روش ELISA غربالگری شده در موارد مشکوک از تستهای اختصاصی مانند وسترن بلات استفاده می شود.

درمان:

متأسفانه تاکنون علاج قطعی برای این بیماری کشف نشده است. اولین داروی ضد ویروسی که در سال 1987 علیه این بیماری کشف شد آزیدویتمیدن (AZT) نام دارد که فقط پیدایش علائم ایدز را به تأخیر می اندازد و علاوه بر داشتن عوارض زیاد و مقاومت دارویی بعنوان درمان قطعی به کار نمی رود. از راههای درمانی رایج، درمان چهار دارویی است که شامل دو داروی ضد نسخه برداری معکوس، یک داروی ضد پروتئاز و یک داروی ضد جوانه زدن است. از این داروها می توان در پیشگیری از انتقال مادر به کودک و انتقال بیماری با فرورفتن اتفاقی سر سوزن به بدن (Needle Stick) و نیز در طولانی کردن دوره کمون بیماری و افزایش طول عمر بیمار استفاده کرد ولی درمان قطعی محسوب نمی شود. همچنین می توان برای عفونت های فرصت طلب و سرطانها، درمانهای لازم را به کار برد و یا از داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی و یا مهارکننده سیستم ویروسی با مکانیسم های مختلف استفاده کرد.

وظایف پرسنل بهداشتی

مراقبان بهداشتی و ارائه کنندگان خدمات وظایف متعددی به دوش دارند. آنها باید در طی حاملگی قادر باشند که با زنان و همسران یا خانواده آنها در مورد تصمیم گیری به انجام دادن یا ندادن تست HIV مشاوره کنند. در صورت وجود تست مثبت مشاوره در مورد اقدامات احتمالی درمانی و پیشگیری انجام شود. در دوران پس از زایمان باید همراه با مادر در مورد تغذیه نوزاد و اینکه به چه کسانی باید اطلاع داد مادر HIV مثبت است تصمیم گیری کرد. بعلاوه پیگیری و راهنماییهای بعدی به ویژه در زمینه مسائل تنظیم خانواده و استفاده از روشهای سد کننده الزامی است.
هر بیمارستان یا زایشگاهی باید برای پیشگیری از ابتلای پرسنل و دیگران، اقدامات ضروری را بویژه در طی زایمان انجام دهد و اگر شک زیادی به آلودگی وجود داشته باشد در صورت امکان با داروهای ضد رتروویروس مدنظر قرار گیرد.
منبع:نشریه پیام پزشک، شماره 53


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خشایار ( دوشنبه 90/12/1 :: ساعت 5:50 عصر )

»» 10 نکته برای حفظ سلامت جنین

10 نکته برای حفظ سلامت جنین

اگر می خواهید مادر شوید و نوزادی سالم به دنیا بیاورید، توجه به یک سری نکات در حین بارداری برای حفظ سلامت جنین لازم است.

1- جنین و کتاب خواندن

جنین می‌تواند لرزش صدای مادر را تشخیص دهد، بنابراین صحبت کردن یا خواندن کتاب برای او می‌تواند فوایدی در بر داشته باشد. برخی از این فواید عبارتند از:
آرامش
جنین می‌تواند صدای خارج از رحم را بشنود. این صدا از طریق استخوان، بافت و مایع اطراف و داخل رحم به جنین منتقل می‌شود. جنین 6 ماهه قادر است صدای مادر خود را تشخیص دهد و با شنیدن آن آرام می‌گیرد.
پیشرفت مغزی
میان حس شنوایی و توانایی یادگیری در کودک ارتباطی برقرار است. این شواهد اثبات می‌کند که جنین توانایی یادگیری دارد. خواندن کتاب می‌تواند در پیشرفت مغز و زبان، در سال‌های اولیه زندگی بسیار مفید باشد.
پیوند میان والدین و کودک
برقراری ارتباط با جنین برای بسیاری از افراد کاری دشوار است. خواندن کتاب روش بسیار خوبی برای برقراری این ارتباط است. کتابی را انتخاب کنید و در اوقات فراغت با صدای بلند برای جنین خود بخوانید.
اکوکاردیوگرافی جنین در هفته 18 بارداری، برای تشخیص زودهنگام بیماری قلبی مادرزادی لازم است

2- جنین و ورزش مادر

ورزش در بارداری، رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را به جنین می‌رساند. ورزش مادر در بارداری، به ضربان قلب جنین و وزن او به هنگام تولد آسیبی وارد نمی‌کند.
زنان باردار می‌توانند در حین حاملگی ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا انجام دهند، ولی از انجام ورزش‌های رزمی و سنگین باید پرهیز کنند.
شنا در زمان بارداری به زایمان راحت‌تر و کنترل اضافه وزن در حین بارداری کمک می‌کند.

10 نکته برای حفظ سلامت جنین

3- جنین و تشخیص بیماری قلبی

نواقص دریچه‌ای قلبی از جمله بیماری‌های شایع قلبی مادرزادی است. اکوکاردیوگرافی جنین در هفته 18 بارداری، برای تشخیص زودهنگام بیماری قلبی مادرزادی است. البته این امکان را داریم که زودتر از این زمان به روش اکوکاردیوگرافی جنینی، وجود بیماری را تشخیص دهیم.

4- جنین و آلودگی هوا

رشد طبیعی جنین به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده کاهش می‌یابد. در طی اولین و سومین دوره سه ‌ماهه حاملگی، این خطر افزایش می‌یابد. افزایش اکسید نیتروژن از عوامل عمده این معضل است. آلودگی هوا، فعالیت سلولی جنین را کاهش می‌دهد یا منجر به اختلال در رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به او می‌گردد.

5- جنین و اسپری مو

این اسپری‌ها حاوی موادی هستند که عملکرد طبیعی سیستم هورمونی بدن را مختل می‌کنند و کارایی آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
درصد بالایی از مادرانی که در سه ماهه اول بارداری‌شان از اسپری‌های مو استفاده می‌کردند، پسرانشان دچار هیپوسپادیاس شده بودند.
زمانیکه آلت تناسلی جنین پسر شکل می‌گیرد، مجاری ادراری از مثانه تا سر آلت امتداد می‌یابند. در بیماری هیپوسپادیاس، مجاری ادراری آن گونه که باید رشد نمی‌یابد و ممکن است در میانه راه تمام شود و فرد بیمار مجبور باشد از زیر آلت تناسلی ادرار کند. نقطه خروج ادرار در کنار مقعد یا کیسه بیضه هم مشاهده شده است.

6- جنین و کم خونی مادر

کم‌خونی در زنان باردار، باعث تاخیر در رشد رحم، تولد نوزادان با وزن کم و کاهش شدید هموگلوبین و هماتوکریت و در نهایت افزایش مرگ و میر می‌شود. در کم خونی ناشی از فقر آهن، ممکن است دریافت آهن کافی باشد، ولی جذب آن کم باشد. در اغلب موارد فراهمی زیستی آهن کم است و به همین دلیل جذب نمی‌شود. عفونت‌های انگل روده‌ای در فقر آهن دخالت دارد. مواد غذایی حاوی تانن‌ها (مانند چای) و وجود فیتات در نان تخمیر نشده، جذب آهن را مختل می‌کند. غذاهای حاوی ویتامین C جذب آهن را بالا می‌برد.

7- جنین و دود سیگار

عوارض دود سیگار برای کودکان از زمان بارداری شروع می‌شود، یعنی زمانی که دستگاه تنفسی هنوز به طور کامل شکل نگرفته است. در طی این دوران، با استعمال هر نخ سیگار توسط مادر و یا اطرافیان، عوارض زیادی در جنین به وجود می‌آید.
سیگار کشیدن در طول حاملگی موجب بیماری‌های زیادی مانند مرده زایی، سقط خود به خود، مرگ جنین و مرگ در دوران نوزادی می‌شود
وزن نوزادان مادران سیگاری حدود 170 تا 200 گرم کمتر از نوزادان مادران غیرسیگاری است.
پیدایش برونشیت و عوارض تنفسی در سال اول زندگی در کودکانی که یکی از والدین آن‌ها سیگار می‌کشد شایع‌تر است.
میزان بروز سرماخوردگی، عفونت گوش میانی، گلودرد و گرفتگی صدا در کودکانی که والدین سیگاری دارند، بیش از کودکانی است که والدین غیر سیگاری دارند.

8- جنین و کافئین

ماده کافئین که در نوشیدنی‌های بسیاری همانند قهوه، چای یا کوکاکولا وجود دارد، محرک است و فعالیت ماهیچه‌های دیواره‌ لوله تخمدان را متوقف می‌کند. همین امر باعث کاهش حرکت تخمک از تخمدان به سمت رحم مادر می‌شود. مصرف بالای کافئین می‌تواند مانع رشد جنین و حتی سقط جنین شود.

9- جنین و مواد پلاستیکی

افزایش مقدار ترکیب موجود در مواد پلاستیکی موسوم به بیسفنول یا BPA در بدن مادران باردار، خطر بروز نارسایی‌های مادرزادی را در نوزاردان افزایش می‌دهد.
افزایش سطح این ماده شیمیایی در خون مادران، احتمال نارسایی‌های عصبی – رفتاری را در نوزادان آن‌ها تشدید می‌کند.
غذا مهم‌ترین منبع ورود این ماده شیمیایی به بدن است. BPA یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در آستر داخلی قوطی‌های کنسرو، پلاستیک‌های خشک پلی کربناتی مثل شیشه شیر نوزادان و لیوان‌های چند بار مصرف و مواد پرکننده دندان‌ها استفاده می‌شود.

10- جنین و مواد شیرین

مصرف مواد شیرین به مقدار زیاد، در زمان بارداری، می‌تواند تاثیرات مضری بر جنین دختر داشته باشد. این مواد تاثیر چندانی بر جنین پسر ندارند.
آزمایشات دیگر بر روی سایر پستانداران نشان داد که مصرف مواد شیرین، تاثیرات متفاوتی بر روی نوزادان ماده و نر دارد.
این تحقیقات نشان داد که جنین‌های ماده موش‌هایی که به آن‌ها روزانه 26 قاشق چای‌خوری محلول فروکتوز (قند طبیعی) داده می‌شد، از جفت کوچک‌تری نسبت به جنین‌های دیگر برخوردار بودند.
دانشمندان بدین ترتیب دریافتند که شکر، مواد مغذی را مسدود می‌کند.
منابع :
جام جم - فاطمه لالوها، متخصص زنان و زایمان
سیمرغ - حجت مرتضاییان، عضو هیئت رئیسه انجمن قلب کودکان
پزشکان بدون مرز - دکتر شیلا ساتیانا رایانا
آفتاب - دکتر فربد فدایی، روانپزشک
ایران جم - دکتر نجفی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خشایار ( دوشنبه 90/12/1 :: ساعت 5:47 عصر )

»» آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر بخورم؟

آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر بخورم؟

خانم‌های باردار برای مراقبت از خود و جنین‌شان به مواد مغذی نیاز دارند. ولی این بدان معنا نیست که فرد باردار به اندازة 2 نفر مواد غذایی بخورد. در این زمان فرد روزانه فقط 300 کالری اضافه، نیاز دارد. یک سیب‌زمینی پخته متوسط 120 کالری دارد، لذا برای دریافت این 300 کالری اضافه نیاز به زیاد خوردن نیست. باید از محدود کردن رژیم غذایی در دوران بارداری پرهیز کرد، زیرا ممکن است جنین شما دچار کمبود پروتئین، ویتامین‌ها و املاح شود. رژیم‌های کم کالری می‌تواند چربی ذخیرة زن باردار را تجزیه کند و این امر موجب تولید ماده‌ای به نام کتون می‌شود. تولید مداوم کتون منجر به عقب ماندگی ذهنی کودک می‌شود.
چگونه باید در طول مدت بارداری‌ام رژیمم را تغییر دهم؟
اگر شما قبل از بارداری تغذیه سالم داشته باشید ممکن است با تغییرات کوچکی در رژیم غذایی‌تان، مواد غذایی مورد احتیاج در این دوره را تأمین کنید. طبق نظریه انجمن تغذیه آمریکا (ADA) یک خانم باردار نسبت به دوران غیر بارداری روزانه نیاز به 300 کالری اضافه دارد. ADA روزانه 2500 تا 2700 کالری برای بارداران پیشنهاد می‌کند. این کالری می‌بایست از غذاهای سالم مختلفی تأمین شود. اما یک خانم باردار چه بخورد مهم‌تر از این است که چه قدر بخورد. یک خانم باردار نیاز بیشتری به بسیاری از ویتامین‌های مهم، املاح و مواد مغذی دارد. برای دریافت به اندازة مواد مغذی خانم باردار باید از مولتی ویتامین و یا ویتامین‌های قبل از تولد استفاده کند و غذای سالم به دست آمده از چهار گروه اصلی مواد غذایی بخورد که شامل:

- میوه‌ها و سبزی‌ها

یک خانم باردار نیاز به 7 سهم یا بیشتر میوه‌ و سبزی دارد. (مثلاً 3 سهم میوه و 4 سهم سبزی ، روزانه)
یک سهم میوه = 1 سیب متوسط = یک دوم موز متوسط = یک دوم فنجان میوه خرد شده = سه چهارم فنجان آب میوه
یک سهم سبزی = 1 فنجان سبزی خام برگ‌دار = یک دوم فنجان سبزی‌های دیگر (خام، پخته) = سه چهارم فنجان آب سبزیجات
میوه‌ها و سبزی‌ها منابع سرشار از فیبر، ویتامین‌ و املاح هستند. میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین C به شما و جنین‌تان کمک می‌کند آرواره‌های سالم و بافت‌های سالم داشته باشید، همچنین ویتامین C در التیام زخم‌ها و جذب آهن کمک می‌کند. نمونة میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین C، عبارتند از: توت‌فرنگی، پرتقال، صیفی‌جات: هندوانه، طالبی، خربزه، گوجه‌فرنگی، فلفل، کلم، سبزی خوردن و کلم بروکلی. میوه‌ها و سبزی‌ها همچنین به رژیم شما فیبر و املاح اضافه می‌کنند و به شما انرژی می‌دهد به علاوه سبزی‌های به رنگ سبز تیره حاوی ویتامین‌ A، آهن و اسید فولیک هستند، که در دوران بارداری‌ بسیار مهم هستند.

حبوبات- غلات و نان‌های سبوس‌دار

زن باردار باید روزانه 2 تا 9 سهم از حبوبات، غلات و یا نان‌های سبوس‌دار دریافت کند. که هر سهم از آن برابر است با 1 برش نان = یک دوم فنجان غلات پخته شده = یک دوم فنجان برنج یا ماکارونی= 1 فنجان غلات آماده برای خوردن مثل کورن فلکس یا موسلی.
این گروه شامل مواد غذایی مانند برنج، ماکارونی، کورن فلکس و موسلی است که حاوی آهن، ویتامین‌های گروه B املاح و فیبر هستند. برخی از غلات صبحانه (کورن فلکس) غنی شده از 100% اسید فولیکی هستند که بدنتان به آن نیاز دارد. اسید فولیک نقش به سزایی در پیشگیری از مشکلات جدی مادرزادی دارد. خوردن غلات صبحانه و یا نان‌های سبوس‌داری که حاوی اسید فولیک هستند، قبل و در حین بارداری نقش مهمی دارند.

لبنیات

زنان باردار باید روزانه 4 سهم یا بیشتر شیر بدون چربی، ماست، پنیر یا بقیه لبنیات استفاده کنند.
1 سهم لبنیات = 1 فنجان شیر یا ماست، 5/42 گرم (5/1اونس)1 پنیر طبیعی،5/56 گرم ( 2 اونس) پنیر فرآوری شده. لبنیات حاوی کلسیمی است که شما و جنین شما برای داشتن استخوان‌های محکم و دندان‌های سالم به آن احتیاج دارید. لبنیات همچنین حاوی منابع غنی‌ای از ویتامین A، D، پروتئین و ویتامین‌های گروه B است. ویتامین A به رشد مقابله با عفونت و بهبود بینایی کمک می‌کند. زنان باردار روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. اگر شما 18 ساله و یا جوان‌ترید به 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز احتیاج دارید. سعی کنید از شیر کم‌چربی یا بدون چربی و همچنین از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید. منابع دیگر کلسیم عبارتند از: سبزی‌های برگ‌دار به رنگ سبز تیره، حبوبات مثلاً نخود و لوبیا، آجیل و دانه‌های روغنی و سویا. اگر شما به لاکتوز حساسیت دارید و نمی‌توانید لبنیات را هضم کنید باز هم می‌توانید به مقدار کافی، کلسیم دریافت کنید. چرا که محصولات کم لاکتوز، امروزه در دسترس است. در بعضی موارد شاید پزشک شما کلسیم مکمل تجویز کند.

پروتئین

زنان باردار و جنین در حال رشدشان 10 گرم پروتئین بیشتر از زنان غیر باردار نیاز دارند. زنان باردار باید روزانه 60 گرم پروتئین مصرف کنند.
1 سهم پروتئین = 85- 5/56 گرم (3- 2 اونس) گوشت قرمز پختة بدون چربی= گوشت سفید یا ماهی= یک دوم فنجان حبوبات پخته شده= 1 تخم مرغ= یک دوم فنجان سویا= یک سوم فنجان آجیل= 2 قاشق چای‌خوری کرة بادام زمینی
85- 5/56 گرم (3-2 اونس) گوشت قرمز پخته شده بدون چربی، ماهی یا ماکیان بدون پوست حدود 60 گرم پروتئین دارد. تخم‌مرغ ، آجیل و حبوبات نیز منابع سرشار از پروتئین هستند. اما از خوردن نوشیدنی‌های حاوی پروتئین زیاد اجتناب کنید.(2) در آمریکا زنان معمولاً بیش از آن چه مورد نیاز بدنشان است پروتئین دریافت می‌کنند. لذا شما احتمالاً برای دریافت روزانه 60 گرم پروتئین مشکلی نخواهید داشت. از خوردن گوشت، جگر، ماهی خام، یا کاملاً پخته نشده بپرهیزند. پروتئین ماهیچه، بافت، آنزیم، هورمون و آنتی‌بادی‌ها را برای شما و جنین‌تان می‌سازد. غذاهای سرشار از پروتئین همچنین حاوی ویتامین‌های خانواده B و آهن هستند که برای بدن شما مهم است.
هنگام حاملگی چه قدر باید وزن اضافه کنیم؟
دانشکده پزشکی زنان و مامایی آمریکا (ACOG) توصیه می‌کند که میانگین وزن اضافه شده درطول بارداری 5/ 12 تا 15 کیلوگرم باشد. اما قد و وزن شما قبل از بارداری نیز در اضافه وزن طول بارداری است. طبق ACOG:
اگر وزن شما قبل از بارداری کمتر از حد طبیعی باشد باید بین 14 تا 20 کیلوگرم وزن اضافه کنید.
اگر وزن شما قبل از بارداری بیشتر از حد طبیعی باشد باید بین 7 تا 12 کیلوگرم وزن اضافه کنید.
برای این که بدانید حین بارداری چه قدر باید وزن اضافه کنید که مطابق با سلامتی شما باشد با پزشکتان مشورت کنید.
شما باید در طی مدت بارداری به طور طبیعی وزن اضافه کنید در 3 ماه آخر بارداری وزن بیشتری خواهید گرفت توصیه پزشکان برای اضافه وزن به صورت ذیل می‌باشد :
· 2- 1 کیلوگرم در سه ماه اول
· 5/1 تا 2 کیلوگرم هر ماه برای سه ماه دوم و سوم
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که زنانی که بیشتر از میزان توصیه شده در طول مدت بارداری، دچار اضافه وزن اضافی تا 6 ماه بعد از زایمان ناکام شده‌اند در محدودة ریسک بالای چاقی در 10 سال بعد هستند.
از تمام وزن اضافه شده در طول بارداری 3 تا 4 کیلوگرم: نوزاد و بقیه مایع درون رحم و کیسه آب، جفت، رحم بزرگ شده و سینه‌های بزرگ شده است. حتماً برای کنترل وزنتان در طول بارداری با پزشکتان مشورت کنید.
· آیا از دست دادن وزن اضافه شده بعد از زایمان مشکل است؟
اگر شما دچار اضافه وزن زیادی در طول مدت بارداری شده‌اید، پس از زایمان لاغر شدن می‌تواند تا 33 % افزایش یابد. بیشتر زنانی که طبق میزان توصیه شده وزن گرفته‌اند، در زمان زایمان و هفته‌ها و ماه‌های بعد از آن، این وزن اضافی را به راحتی از دست می‌دهند. شیر دادن نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. شیردادن روزانه حداقل 500 کالری می‌سوزاند.
1- هر اونس = 28 گرم
2- پودرها و نوشیدنی‌های مکملی که امروزه در باشگاه‌های ورزشی فروخته می‌شود (م.).


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خشایار ( دوشنبه 90/12/1 :: ساعت 5:45 عصر )

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانمهای باردار چه نکاتی را باید رعایت کنند ؟
ارزیابی رشد و تکامل کودک
«تحلیل روان شناختی باورهای غیر منطقی در زندگی مشترک»
تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (1)
تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (2)
تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (3)
دست ها چه می گویند ؟
شخصیت آدم ها و نحوه دست دادن آنها!
خساست؛ بیماری پنهان
مثبت اندیشی یا خوش خیالی
رابطه شخصیت و اس ام اس
بررسی شیوه های نفوذ کلام در سخنوری1
بررسی شیوه های نفوذ کلام در سخنوری
راستی و رستگاری
نفرین: انتخابی نافرجام
[همه عناوین(74)]


آشنایی با رشد در میانه بزرگسالی: زایایی و بی بری در نیمروز زندگا[3] . ابعاد جهت گیری مذهبی و مرزهای ارتباطی خانواده: یک همبستگی بنیادی[2] . بررسی رابطه رضامندی زناشویی (بر اساس معیارهای دینی) با ثبات هیجا[2] . بررسی رابطه ی دین داری و میزان شادمانی در بین دانشجویان به تفکیک[2] . بررسی شیوه های نفوذ کلام در سخنوری چکیده: در هر بحثی اولین چی . بررسی علل حاملگی های ناخواسته یکی از اهداف اصلی برنامه ی تنظیم . پسر یا دختر، کدام بهتر است؟ بارها و بارها شنیده اید که برخی از . تاثیر قرص‌های پیشگیری از بارداری بر حافظه زنان زنانی که از قرص‌ . تغذیه با شیر مادر،ارتقا سلامت مادر و کودک مادر با تغذیه کودک با . تقلید از دیدگاه روانشناسی ژنتیک دید کلی درباره تقلید از همان . تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (1) چکیده از دیرباز منا . تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (2) عوارض نامطلوب تنبیه . تنبیه از دیدگاه روان شناسی و اسلام (3) اثر اخلاقی تنبیه بن . تولد یک پروانه، تولد یک مادر تغییر زندگی زنان شم . چطور با انتقادهای منفی کنار بیاییم؟ حقیقت این است که برای هر . چطور بهترین شوهر دنیا باشیم؟ جدی گرفتن ده توصیه ساده، شما را . چگونه فرزندانی سالم، هوشمند و متناسب داشته باشیم چاقی که زمانی . چه غذاهایی برای زنان باردار مضر است؟ غذاهای زیادی وجود دارد که . حاملگی خارج از رحم آیا تا به حال اصطلاح «حاملگی خارج از رحم »به . خانم های باردار بخوانند... آیا در دوران بارداری انجام اقدامات د . خانواده و نوجوان خانواده به عنوان یک کانون مهم از اهمیت ویژه . خساست؛ بیماری پنهان شاید واژه های خساس و خسائس به نظرتان ناآشنا . خوب بخوابید تا چاق نشوید! بهداشت و سلامتی خواب یکی از نیازهای . دست ها چه می گویند ؟ دست ها اعضای ارزشمندی هستند که انجام بسی . دیابت قبل و حین بارداری دیابت یکی از شایع ترین بیماری های غدد ا . رابطه ابعاد جهت گیری مذهبی با پایداری هیجانی (1) چکیده یکی . رابطه ابعاد جهت گیری مذهبی با پایداری هیجانی (2) تجزیه و تحلی . رابطه شخصیت و اس ام اس شاید برای تان جالب باشد بدانید چه نوع . راستی و رستگاری در مباحثی که امروزه در علوم رفتاری و روان‌شنا . رنگها (1) خلاصه ی مقاله در این مقاله، ضمن تبیین و تأکید بر . رنگها (2) تأثیرات روانشناسی رنگها در قرآن کریم و احادیث ر . روان شناسی همسر باردار بارداری می‌تواند اتفاق تازه‌ای در زندگ . روح مادر و روح جنین آیا ارتباطی بین روح مادر باردار با روح جنین . زایمان بدون درد یکی از شدیدترین دردهایی که انسانها همواره با آن . زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده کنند رییس انجمن د . زنان بلند قد فرزندان سالم ‌تری به دنیا می‌آورند؟ مظهری خاطرنشان . سرطان و حفظ باروری در این کنگره حفظ باروری در سرطان و سایر بیما . سقوط غیر ایمن سقط جنین ارادی یکی از پیامدهای روابط جنسی بدون بر . سلامت روان یعنی چه؟ اصطلاح «سلامت روان» متاسفانه اندکی با ابهام . سوء ظن در خانواده و راههاى درمان آن سوء ظن یک مرض مهلکى براى . شادی و نشاط در قرآن و روایات مفهوم شناسی «تفریح» به معانی . شخصیت آدم ها و نحوه دست دادن آنها! حتماً از تأثیر اولین برخورد . شناسایی تمرینات در: تمرکز حواس اساس تمرینات در: تمرکز حواس تمرک . شیرمادر ممنوع؟ زمان از شیرگرفتن در کشورهای مختلف متفاوت است و آ . عوارض قرص های پیشگیری از بارداری احتمالا از عوارض جانبی قرص‌های . عوامل چند قلوزایی و خطرات آن یکی از مهم ترین خطرها در چندقلوزایی . فصل سوم: -بلافاصله توجه حاضران را معطوف به موضوع کنیدمطمئناً سخن . مثبت اندیشی یا خوش خیالی نویسنده: سکینه ترکاشوند . مراحل زایمــان زایمان به سه مرحله کلی تقسیم می شود : ? مرحله او . مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری آمریکایی ها بیش از هر . من و همسرم یک زندگی عاشقانه داریم زیرا... 1 - برای همدیگر وقت ص . نفرین: انتخابی نافرجام نفرین در لغت به معنای دعای بد برای مرگ . نکاتی مهم راجع به سلامت مادران در دوران شیردهی به دلایل منطقی، . ارتباط میان سبک های عشق و ویژگی های شخصیتی (1) چکیده مقاله . ارتباط میان سبک های عشق و ویژگی های شخصیتی (2) نظریه های عشق . ارتباط میان سبک های عشق و ویژگی های شخصیتی (3) یافته های تحقی . ارزیابی رشد و تکامل کودک ارزیابی رشد کودک چیست؟ کودکان با . اعتیاد و بارداری درمان اعتیاد زنان حامله با سایر افراد تفاوت ها . ایدز، حاملگی و زایمان جامعه پزشکی بزرگترین پیروزی خود را در نیم . آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر بخورم؟ خانم‌های بارد . «تحلیل روان شناختی باورهای غیر منطقی در زندگی مشترک» در ادبیا . 10 نکته برای حفظ سلامت جنین اگر می خواهید مادر شوید و نوزادی سا .